SEO jako składowa pozycjonowania
Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, który wymaga wielowymiarowych działań. Algorytm Google podczas ustalania pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania bierze dziś pod w dużym stopniu wewnętrzną optymalizację strony oraz jakość treści, które się na niej znajdują. Nie jest to jednak jedyny czynnik, a bez linków przychodzących szanse na osiągnięcie najwyższych miejsc są znikome. Dopiero SEO w połączeniu z link buildingiem tworzą kompletną strategię pozycjonowania, która może przynieść oczekiwane rezultaty.
Co wchodzi w skład SEO?
Optymalizacja wewnętrzna witryny to nie tylko poprawa kodu HTML i innych technicznych aspektów, ale także tworzenie unikalnych treści, które będą odpowiednio nakierowane na słowa kluczowe. SEO można więc podzielić na optymalizację techniczną, oraz optymalizację treści:
Optymalizacja techniczna:
- Poprawność HTML i CSS - kod strony powinien być zgodny ze standardami World Wide Web Consortium (W3C), dzięki czemu algorytm wyszukiwarki jest w stanie zrozumieć strukturę i budowę witryny.
- Style i skrypty w osobnym pliku - taki zabieg przede wszystkim przyspiesza ładowanie się strony, co pozytywnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce
- Meta dane - każda podstrona powinna zawierać unikalny meta tytuł oraz opis. Są to informacje, które widoczne są w wynikach wyszukiwania, a zawarta w niej treść jest jednym z kluczowych elementów w pozycjonowaniu na wybrane słowo kluczowe.
- Linkowanie wewnętrzne - linkowanie wewnętrzne pomaga algorytmom indeksować witrynę, oraz pomaga pozycjonować podstrony na konkretne słowa kluczowe.
Optymalizacja treści:
- Nasycenie słowem kluczowym - nakierowując podstronę na konkretne słowo kluczowe, treść która się niej znajduje powinna być nim nasycona w około 2-3%
- Struktura nagłówków - tekst, szczególnie jeśli jest długi, powinien zostać podzielony na nagłówki H1-H3, oraz jeśli to możliwe zawierać wybrane słowo kluczowe (szczególnie nagłówek H1, który powinien wystąpić tylko raz na każdej podstronie).
Co wchodzi w skład pozycjonowania?
Pozycjonowanie, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, to pojęcie obejmujące wszelkie działania promujące witrynę w wyszukiwarce, a więc zarówno SEO, jak i link building. Linki przychodzące powinny pochodzić ze zbliżonych tematycznie stron wysokiej jakości - w innym wypadku mogą nawet obniżyć pozycję w Google.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development - https://www.vd.pl