Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 09:58

Czym różni się SEO od pozycjonowania?

Chociaż wyrażenia te bardzo często stosowane są zamiennie, wyrażenia te nie są synonimami nie powinny być stosowane zamiennie. Search Engine Optimization (SEO) to wszelkie działania w obrębie witryny, które mają na celu poprawę widoczności w wyszukiwarce. Można do nich zaliczyć zarówno optymalizację techniczną witryny, jak i tworzenie nakierowanych na słowa kluczowe treści. Pozycjonowanie to pojęcie szersze, w którego skład wchodzą zarówno działania wewnętrzne (SEO) jak i zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków przychodzących.
  • 06.09.2018 16:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czym różni się SEO od pozycjonowania?

SEO jako składowa pozycjonowania

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, który wymaga wielowymiarowych działań. Algorytm Google podczas ustalania pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania bierze dziś pod w dużym stopniu wewnętrzną optymalizację strony oraz jakość treści, które się na niej znajdują. Nie jest to jednak jedyny czynnik, a bez linków przychodzących szanse na osiągnięcie najwyższych miejsc są znikome. Dopiero SEO w połączeniu z link buildingiem tworzą kompletną strategię pozycjonowania, która może przynieść oczekiwane rezultaty.

Co wchodzi w skład SEO?

Optymalizacja wewnętrzna witryny to nie tylko poprawa kodu HTML i innych technicznych aspektów, ale także tworzenie unikalnych treści, które będą odpowiednio nakierowane na słowa kluczowe. SEO można więc podzielić na optymalizację techniczną, oraz optymalizację treści:

            Optymalizacja techniczna:

  • Poprawność HTML i CSS - kod strony powinien być zgodny ze standardami World Wide Web Consortium (W3C), dzięki czemu algorytm wyszukiwarki jest w stanie zrozumieć strukturę i budowę witryny.
  • Style i skrypty w osobnym pliku - taki zabieg przede wszystkim przyspiesza ładowanie się strony, co pozytywnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce
  • Meta dane - każda podstrona powinna zawierać unikalny meta tytuł oraz opis. Są to informacje, które widoczne są w wynikach wyszukiwania, a zawarta w niej treść jest jednym z kluczowych elementów w pozycjonowaniu na wybrane słowo kluczowe.
  • Linkowanie wewnętrzne - linkowanie wewnętrzne pomaga algorytmom indeksować witrynę, oraz pomaga pozycjonować podstrony na konkretne słowa kluczowe.

            Optymalizacja treści:

  • Nasycenie słowem kluczowym - nakierowując podstronę na konkretne słowo kluczowe, treść która się niej znajduje powinna być nim nasycona w około 2-3%
  • Struktura nagłówków - tekst, szczególnie jeśli jest długi, powinien zostać podzielony na nagłówki H1-H3, oraz jeśli to możliwe zawierać wybrane słowo kluczowe (szczególnie nagłówek H1, który powinien wystąpić tylko raz na każdej podstronie).

Co wchodzi w skład pozycjonowania?

Pozycjonowanie, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, to pojęcie obejmujące wszelkie działania promujące witrynę w wyszukiwarce, a więc zarówno SEO, jak i link building. Linki przychodzące powinny pochodzić ze zbliżonych tematycznie stron wysokiej jakości - w innym wypadku mogą nawet obniżyć pozycję w Google.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development - https://www.vd.pl

--- Artykuł sponsorowany ---