Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 28 kwietnia 2024 13:34

Jak wybrać krzesła biurowe, które zapewnią nam wysoki komfort pracy na lata? - radzi ekspert z Katowic

Choć zakup krzeseł i foteli biurowych nie wydaje się sprawą skomplikowaną, często zmieniamy zdanie gdy stajemy przed tym wyzwaniem. Kupno profesjonalnych krzeseł biurowych jest bardziej złożone niż zakupy sprzętu do własnego domu. Musimy wybrać meble, które będą pasowały nie tylko nam, ale również osobom zatrudnionym w naszej firmie. Specjalista z salonu meblowego w Katowicach radzi jak kupować krzesła biurowe, których nie będziemy musieli wymieniać przez lata.
  • 15.03.2024 14:23
  • Autor: Grupa tipmedia
Jak wybrać krzesła biurowe, które zapewnią nam wysoki komfort pracy na lata? - radzi ekspert z Katowic

Ogromny wybór krzeseł i foteli biurowych

 

Zdaniem specjalisty z salonu meblowego w Katowicach współcześni konsumenci mają do wyboru ogromną ilość krzeseł i foteli biurowych, co nie ułatwia im zakupu. Nie zawsze wiedzą jak podjąć właściwą decyzję i wybrać meble, które będą najbardziej odpowiednie dla ich pracowników.

Pamiętajmy, że kupując fotele do biura kwestie estetyczne powinniśmy zostawić na samym końcu. Zdecydowanie ważniejsza jest ergonomia, gdyż pracownicy korzystają z tego typu mebli często ponad osiem godzin dziennie. Z tego względu niewłaściwie wyprofilowane krzesło może powodować dyskomfort (który utrudnia skupienie się na obowiązkach), a z czasem nawet poważniejsze urazy kręgosłupa.

Wybierając fotele weźmy pod uwagę takie kwestie jak możliwość regulacji wysokości, typ siedziska i oparcia, obecność otworów wentylacyjnych (jest ważna szczególnie latem), jakość materiałów, z których wykonano mebel (powinny być bardzo solidne, a jednocześnie przyjemne w dotyku). Dopiero gdy znajdziemy fotele wygodne i solidnie wykonane, możemy zastanowić się, czy pasują one do naszej przestrzeni biurowej (współcześnie produkuje się krzesła i fotele o bardzo zróżnicowanym designie, co sprawia, że powinniśmy bez problemów znaleźć meble pasujące do naszego biura).

Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach Nonameoffice: zastanówmy się nad przeznaczeniem krzeseł

Zanim zdecydujemy się na zakup konkretnych krzeseł i foteli, przemyślmy dokładnie jak pracują osoby zatrudnione w naszej firmie. Inny model fotela będzie odpowiedni dla osoby, która przez osiem godzin pisze na laptopie, inny dla pracownika, którego zadaniem jest odbieranie telefonów. Możemy się zastanowić jak długo pracownicy korzystają z krzeseł. Możemy wybierać pomiędzy krzesłami, do pracy dwugodzinnej, czterogodzinnej, sześciogodzinnej, ośmiogodzinnej, a nawet dłuższej. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że do firmy, która zatrudnia co najmniej kilku pracowników najlepiej jest wybierać krzesła dostosowane do możliwie jak najdłuższej pracy, gdyż są one wykonane z najwyższej jakości materiałów i bardzo solidne. Takie krzesła są wyjątkowo odporne na zniszczenia.

Sprawdź najnowsą ofertę na hokery i meble barowe w NoNameOffice.pl

Jakie środki przeznaczyć na fotele biurowe?

 

Ceny krzeseł i foteli biurowych są bardzo zróżnicowane. Jeżeli dobrze poszukamy, możemy znaleźć modele kosztujące nawet kilkadziesiąt złotych (są one dostępne przede wszystkim w supermarketach). Równocześnie niektóre krzesła i fotele mogą kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zdaniem doświadczonego pracownika salonu mebli biurowych w Katowicach błędem jest zakup foteli najtańszych. Ich niska cena spowodowana jest użyciem słabej jakości materiałów. Takie krzesła nie są przystosowane do długotrwałej pracy. Być może sprawdzą się w warunkach domowych, gdzie korzystamy z nich okazjonalnie, jednak nie kupujmy ich dla swoich pracowników.

Z drugiej strony nie oznacza to, że komfortową pracę zapewnią nam jedynie krzesła i fotele z najwyższej półki cenowej. Nie jest to prawdą. Cena nie powinna być naszym jedynym kryterium wyboru. Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na producenta mebli, a także okres gwarancji. Ekspert z Katowic zachęca do kupna krzeseł firm specjalizujących się w produkcji mebli biurowych. Najlepsi producenci nie mogą pozwolić sobie na wypuszczanie na rynek produktów niskiej jakości, gdyż ucierpiałby na tym prestiż ich firm.

W sytuacji, gdy nie stać nas na dobre krzesła biurowe, możemy zastanowić się nad zakupem profesjonalnych krzeseł używanych. Takie rozwiązanie wydaje się korzystne w przypadku przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, nie mają odpowiednich środków, jednak nie chcą rezygnować z ergonomicznych mebli.

Artykuł sponsorowany