Beta-alanina w odżywkach - z czym łączyć suplementację

  • 16.03.2022, 11:00
  • Grupa Tipmedia
Beta-alanina w odżywkach - z czym łączyć suplementację
Beta-alanine, beta-alanina należy do grupy związków endogennych, wytwarzanych przez organizm ludzki. Jednak suplementacja beta-alaniny przez sportowców należy do działań o udowodnionej skuteczności w badaniach naukowych, wykonywanych przez niezależne ośrodki naukowe. Jak działa preparat, z czym warto go łączyć? Poznaj szczegóły, zanim zdecydujesz się przyjmować beta-alaninę.

Czym właściwie jest suplement diety beta-alanina?

Organiczny związek chemiczny o nazwie beta-alanina jest kwasem 3-aminopropionowym, izomerem alfa-alaniny stanowiącej podstawowy aminokwas białkowy. Beta-alanina stanowi biosubstrat karnozyny w mięśniach, wykorzystywanej we włóknach mięśniowych.

Odpowiedni poziom karnozyny w mięśniach wpływa na ich zdolność do regeneracji. Reguluje poziom pH w komórkach mięśniowych, wpływa na właściwą kurczliwość mięśni.

Suplement diety kierowany do sportowców zawierający beta-alaninę to najczęściej odżywka przedtreningowa. Beta-alanina jest także składnikiem suplementów wspierających regenerację.

Jakie są odżywki z beta-alaniną?

Odżywki z kompleksem aminokwasów, których składnikiem jest beta-alanina, zawierają zwykle również szereg innych substancji czynnych. Mogą być to:

- aminokwasy białkowe,

- kreatyna,

- witaminy,

- minerały,

- roślinne ekstakty.

Zaleca się stosować beta-alaninę z tak zwanymi przedtreningówkami, o ile nie wchodzi już w ich skład.

Jak działa beta-alanina z innymi składnikami?

Suplement diety beta-alanina, beta-alanine może pomóc:

- walczyć z uczuciem zmęczenia,

- sprzyjać regeneracji mięśni,

- poprawić wydolność organizmu.

Dlatego łączony jest z preparatami mającymi podobne właściwości. Z uwagi na niewielkie potencjalne skutki uboczne przy odpowiednim przyjmowaniu, beta-alanina uważana jest za bezpieczny

Suplementacja beta-alaniną w diecie sportowców

Beta-alanina to zasadniczo suplement diety kierowany do sportowców, osób aktywnych fizycznie lub chcących budować masę mięśniową. Naturalnie dobrym źródłem beta-alaniny jest czerwone i białe mięso.

Jak przyjmować beta-alaninę?

Suplementację beta-alaniną najlepiej stosować zgodnie z zaleceniami. Nie należy przekraczać zalecanej dziennej dawki beta-alaniny, wynoszącej przeważnie 1-6 gramów. Beta-alanina powinna być podawana w podzielonych dawkach, najlepiej podczas posiłków.

Najlepsze połączenia beta-alaniny w suplementach

Dobry suplement diety z zawartością beta-alaniny może oddziaływać kompleksowo na organizm. Choć beta-alanina może być przyjmowana samodzielnie, najlepiej stosować beta-alaninę w połączeniu z kreatyną. To połączenie naturalnie wpłynie na wydolność organizmu i optymalną regenerację mięśni.

Kiedy stosowanie beta-alaniny ma sens?

Regularna suplementacja beta-alaniny to przede wszystkim domena osób trenujących sporty siłowe czy wytrzymałościowe. Jednak beta-alanina sprawdzi się także w zmniejszaniu uczucia zmęczenia po aktywności fizycznej. Sięgają po nią także osoby chcące zwiększyć fizyczną wydolność organizmu czy wspomóc regenerację mięśni.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: