Dobre suplementy diety - jak je wybrać?

  • 03.08.2022, 14:00
  • Grupa Tipmedia
Dobre suplementy diety - jak je wybrać?
Na pewno o nich słyszałeś, pewnie je stosowałeś i pewnie polecałeś znajomym i przyjaciołom - suplementy stały się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Jednak proces zakupu suplementów diety to wciąż dla wielu z nas spore wyzwanie. Przy tak szerokiej gamie produktów i ogromnym przepływie informacji nie jest łatwo zrozumieć, na co zwrócić uwagę i jak nie dokonać złego wyboru.

Czym są suplementy diety?

Suplementy diety https://alchemista.pl/  to produkty, które są przeznaczone do przyjmowania doustnego i zawierają składniki takie jak witaminy, minerały, zioła, aminokwasy, enzymy, probiotyki, antyoksydanty i inne składniki odżywcze.

Dostępne w różnych formach, w tym kapsułek, cukierków do żucia, proszków i płynów, suplementy są powszechnie reklamowane jako prosty i skuteczny sposób wspierania zdrowia fizycznego, poznawczego lub psychicznego.

Inne ważne definicje do zrozumienia:

Witaminy to ważne składniki odżywcze, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania i zachowania zdrowia. Wiele witamin pomaga regulować ważne funkcje metaboliczne, w tym wzrost, funkcje nerwowe i trawienie.

  • Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach: są rozpuszczalne w tłuszczach i mogą gromadzić się w organizmie. Należą do nich witaminy A, D, E i K. Generalnie należy je przyjmować w trakcie lub po posiłkach;

  • Witaminy rozpuszczalne w wodzie: są rozpuszczalne w wodzie i nie pozostają w organizmie. Należą do nich witamina C i witaminy z grupy B;

  • Minerały to nieorganiczne pierwiastki, które są niezbędne dla funkcji organizmu, takich jak wzrost, zdrowie kości i równowaga wodno-solna. Na przykład do minerałów zalicza się wapń, magnez, żelazo, cynk, chrom itp.

Suplementy diety nie zastąpią zrównoważonej diety

Oczywiście, idealnym sposobem na zaspokojenie zapotrzebowania organizmu na witaminy i minerały jest zbilansowana dieta. W pewnych okolicznościach może to jednak nie być możliwe. Na przykład nie jest to rzadkie w przypadku witaminy D czy wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Kluczową kwestią, na którą należy zwrócić uwagę mówiąc o suplementach jest to, że mają one uzupełniać, a nie zastępować składniki odżywcze z diety.

Produkty naturalne zawierają różne ilości i kombinacje korzystnych składników odżywczych. Na przykład owoce cytrusowe są znane z zawartości witaminy C, zielenina liściasta jest źródłem witaminy K, a migdały są źródłem witaminy E. Pokarmy roślinne są również bogate w przeciwutleniacze i fitochemikalia, klasy związków, które zostały powiązane z redukcją stanu zapalnego i zmniejszeniem ryzyka chorób przewlekłych. Pełne pokarmy zawierają również białko, zdrowe tłuszcze i błonnik, które są niezbędne dla ogólnego zdrowia i optymalnego samopoczucia.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: